wandelen is gezond

Wandelen is gezond, zoveel is wel duidelijk, maar hoeveel stappen moet je nu precies zetten per dag? Daar bestond lange tijd discussie over. Uit een recente studie naar dit onderwerp komt nu een definitieve conclusie.

En het valt mee: die 10.000 stappen zijn niet nodig. Om precies te zijn, neemt de kans op vroegtijdig overlijden al af bij 3967 stappen per dag en al na minimaal 2337 stappen is de kans om dood te gaan door hart- en vaatziekten minder groot dan bij mensen die weinig tot niet bewegen.

Meer stappen, meer levensjaren
Maar wat wel geldt: meer = beter. Hoe meer je loopt, hoe langer je gemiddeld leeft.

Het is zeker zo belangrijk om naast beweging, gezonde voeding en een algehele gezonde leefstijl te stimuleren. Op deze manier voorkomen en verlichten we misschien nog wel meer cardiovasculaire stoornissen en andere potentieel dodelijke aandoeningen.

Voor blijvend grip op een gezonde en actieve leefstijl is de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) een manier van begeleiding waarbij je doelbewust en op een positieve manier aan de slag gaat. Het gaat om maatwerk op het gebied van beweging, voeding en gedragsverandering om jouw gezondheidsdoelen te behalen.

Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op de website van Fysioplus Diever-Dwingeloo; https://fysioplus-dwingeloo.nl/gecombineerde-leefstijl-interventie-gli/

Of neem contact op met Fysioplus Diever-Dwingeloo via het telefoonnummer 0521-593484 of door een e-mail te sturen naar [email protected]