Shockwave therapie

Shockwave therapie is een effectieve aanvulling op de fysiotherapiebehandeling bij chronische pijn zoals hielspoor, verkalking in jouw schouder, een tennisarm of golfelleboog. Loop jij al lang met dergelijke klachten maar is een echte oplossing nooit gevonden? Shockwave therapie is een doeltreffende methode om chronische of langdurige blessures en pijnklachten effectief te behandelen.

Wat houdt shockwave therapie in?

Shockwave therapie

Shockwave therapie is een effectieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van schokgolven. Deze verplaatsen zich naar de plek van de blessure, waar de bloedsomloop en stofwisseling verbeteren. Het lichaam wordt gestimuleerd om de blessure zelf te genezen. Dit zorgt voor vermindering van pijn waardoor training en dagelijkse activiteiten makkelijker uit te voeren zijn.

Hoe ziet een shockwave behandeling eruit?

Voorafgaand aan de behandeling, doet de fysiotherapeut eerst een onderzoek om de exacte plek van de pijn vast te stellen en de bron te achterhalen. Zo nodig maken we hierbij gebruik van echografie om de aandoening precies vast te leggen en een ‘vóór’ en ‘na’ vergelijking te kunnen maken. De shockwave behandeling zelf kan gevoelig zijn, maar is niet pijnlijk. De behandelplek wordt eerst ingesmeerd met een beetje gel, waarna de fysiotherapeut de behandelkop met kleine ronddraaiende bewegingen over de huid verplaatst. Een behandeling duurt zo’n 5 tot 10 minuten en wordt 1 à 2 keer per week uitgevoerd. In de meeste gevallen zijn vier behandelingen voldoende om van de klachten af te komen. De Shock-Wave behandeling vormt altijd een onderdeel van het gehele fysiotherapeutische behandelplan.

Veel voorkomende klachten

Shockwavetherapie wordt onder andere ingezet bij het verhelpen van pijnklachten door:

– slijmbeursontstekingen in schouder, knie, heup

– tennisarm

– golfelleboog

– chronische peesontstekingen in knie, schouder, achillespees, heup, pols etc.

– hamstrings

– hielspoor

Goed om te weten;

• Fysioplus Diever-Dwingeloo is aangesloten bij Impuls-NVMST, de landelijke vereniging voor shockwavetherapie & echografie.
  • Shockwave therapie wordt door sommige zorgverzekeraars vergoed vanuit de aanvullende verzekering voor fysiotherapie. Controleer hiervoor je polis.
  • Kijk voor meer informatie en een filmpje over shockwavetherapie op shockwavenet.nl

Maak nu een afspraak

Maak snel een afspraak, zodat we samen kunnen kijken of shockwavetherapie een oplossing biedt voor jouw problemen. Via het inschrijfformulier kun je direct een afspraak maken en vind je het telefoonnummer van de vestiging bij jou in de buurt. Samen kijken we naar de mogelijkheden om jouw klachten te verminderen.